Het New Financial Magazine wil met best practices, schaamteloze ideeën, sprankelende inspiratiebronnen en scherpe visies een bijdrage leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit initiatief van Willem Vreeswijk is als onderdeel van de Stichting New Financial Forum dé exclusieve inspiratiebron van de ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld (www.newfinancialforum.nl).
huidig nummer \\ abonneren \\ archief \\ index \\ zoeken \\ downloads \\ ambassadeurs \\

archief NFM \\

  \ nummer 2011 1 \\   \ nummer 2018 1 \\
  \ nummer 2018 2 \\   \ nummer 2018 3 \\
  \ nummer 2018 4 \\   \ nummer 2012 1 \\
  \ nummer 2012 2 \\   \ nummer 2013 1 \\
  \ nummer 2013 2 \\
  \ nummer 2013 3 \\
  \ nummer 2013 4 \\   \ nummer 2014 1 \\
  \ nummer 2014 2 \\   \ nummer 2014 3 \\
  \ nummer 2015 1 \\   \ nummer 2015 2 \\
  \ nummer 2015 3 \\   \ nummer 2015 4 \\
  \ nummer 2016 1 \\   \ nummer 2016 2 \\
  \ nummer 2016 3 \\   \ nummer 2016 4 \\
  \ nummer 2017 1 \\   \ nummer 2017 2 \\
  \ nummer 2017 3 \\   \ nummer 2017 4 \\
  \ nummer 2019 1 \\   \ nummer 2019 2 \\
  \ nummer 2019 3 \\
 

archief G&D \\

  \ nummer 2010 2 \\   \ nummer 2010 1 \\
  \ nummer 2011 3 \\
 

Nieuw perspectief
 

Elk bedrijf, elke werkgever, elke werknemer, ieder mens heeft elke dag weer een keuze: bouw ik mee – hoe bescheiden ook – aan een wereld die ik mijn kinderen gun of houd ik een wereld in stand waar overleven centraal staat en de angst regeert om huis en haard te verliezen? Deze wintereditie van het New FInancial Magazine biedt volop perspectieven om die betere (financiële) sector te helpen bouwen.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Boudewijn van Uden
Zet de luiken open en blijf in dialoog
 

“Bedrijven moeten doen wat ze beloven en wat ze doen moet relevant zijn voor klanten. Veel moeilijker is het niet. De financiële sector heeft de afgelopen jaren enorme stappen gemaakt van productgericht denken naar een sector die werkt vanuit het klant- en maatschappelijk belang. Nu mogen de luiken verder open en dienen we in dialoog te blijven met de samenleving. En dat mag soms best gepaard gaan met wat meer zelfrelativering en humor”, aldus Boudewijn van Uden, directeur Corporate Communicatie bij ASR.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Sander Valkenburg
De wereld van het grote geld heeft enorme potentie
 

Sander Valkenburg bestudeerde het menselijke gedrag in de affaire met de rentederivaten. “Het gaat om veel meer dan geld alleen. Het leven van ondernemers is verwoest, terwijl de bankier het idee had dat hij zijn vak goed uitoefende. We zijn terechtgekomen in een financiële jungle van top down besluitvorming, bureaucratie en gebrek aan ruimte voor sensitiviteit. Maar wat als we ons bewust worden dat het ook anders kan? Wat als we ervoor kiezen om op basis van andere waarden te werken?”


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Oude wijsheid als houvast voor modern leiderschap
 

De werkelijkheid van vandaag de dag verontrust velen. Het lijkt alsof de mensheid op ramkoers ligt met haar eigen toekomst. Hoe maken we rechtsomkeer? Oude wijsheden fungeren als houvast voor modern leiderschap”, aldus Hans Siepel in een lezing voor de SVDC-Kenniskring 'Leiderschap & Communicatie in crisissituaties' in Zeist.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Bernice Notenboom
Duurzaamheid deftig woord voor gezond verstand
 

“De Noordpool is de indicator van de gezondheid van onze planeet. In tien jaar tijd is de hoeveelheid ijs op de Noordpool met veertig procent afgenomen. We verliezen in rap tempo de koeling van onze planeet met ingrijpende gevolgen voor iedereen op aarde”, aldus klimaatjournaliste Bernice Notenboom tijdens een bijeenkomst op de dag van de duurzaamheid voor leden van de Spitsbergen-expedities en hun relaties in de Climate Planet Utrecht.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Wetgeving of menselijk welzijn
 

Twee kinderen die het land moesten verlaten mochten tenslotte toch blijven. Dat was uiteindelijk het besluit van onze democratisch gekozen regering. Bij mij roept het de vraag op of we bij democratie vooral aan wetgeving moeten denken of vooral aan menselijk welzijn? Paul de Blot, hoogleraar Business Spiritualiteit aan de Business Universiteit Nyenrode, geeft in zijn column voor het New Financial Magazine antwoord.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Ralph van Dam
Weg met het taboe op faillissementen
 

Je bent rasondernemer, je onderneemt met hart en ziel en toch gaat het helemaal fout. Achter elk faillissement gaat een persoonlijk drama schuil en uit elk faillissement vallen belangrijke lessen te leren. Toch praten ondernemers het liefst alleen over hun successen en zwijgen ze over hun tegenslag. Ondernemer Ralph van Dam, tevens Head of Digital Change bij Centraal Beheer Bedrijven, doorbrak dit taboe met het schrijven van Langs de afgrond, een goudeerlijk boek over zijn eigen ingrijpende faillissement. “De belangrijkste ondernemerslessen zijn te trekken uit tegenslag.”


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Verandering begint tussen de oren
 

“Echte verandering begint bij onszelf. Wij zijn de consument, wij zijn de kiezer, wij bepalen welke kant we met deze wereld op willen gaan. Deze wereld hebben we niet geërfd van onze ouders, maar hebben we te leen van onze kinderen. Het is onze taak om de wereld beter achter te laten dan we hem aantroffen." Dit zei Michel Verwoest, lid Raad van Bestuur ASR, tijdens de Positive Finance Day, die Dazure en de stichting New Financial Forum dit jaar voor de derde keer organiseerden. Thema was: ‘Positive vibes only’


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Broodfonds040 en FiKks winnaars Positive Finance Award 2018
 

Broodfonds040 en FiKks zijn de winnaars van de Positive Finance Award 2018. Broodfonds 040 in de categorie Proven en FiKks in de categorie Go Viral. De jury, bestaande uit voorzitter Odette Bakker (Dazure), Alexander Koene (BR-ND) en marketeer Arjen Bijlsma, ging op zoek naar initiatieven waar de samenleving écht iets aan heeft, waar mensen duurzaam mee geholpen zijn en waar de - financiële - wereld mooier door is geworden. Dit jaar koos de jury voor twee categorieën: Proven (bewezen betekenisvol) en Go Viral (vooruitstrevende initiatieven).


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



10.000 uur vrijwilligerswerk
 

Wat verwacht Nederland van een verzekeraar die midden in de maatschappij wil staan?  Dit zette rapper Sticks in 2016 op een rij met de campagne ‘Het Andere Verhaal’. In 2017 lieten we met de vervolgcampagne ‘Het Andere Bewijs’ zien dat a.s.r. elke dag stappen zet om te voldoen aan die verwachtingen. In het najaar van 2018 rapt Sticks samen met de elfjarige Roos over de inzet door a.s.r. medewerkers voor de maatschappij. Activiteiten die worden geïnitieerd vanuit a.s.r. foundation.  


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Powerevents van betekenis
 

Zonder zingeving geen zinnig event. Steeds meer events richten zich op betekenis. Hoe zorg je ervoor dat werknemers hun talenten kunnen ontplooien, hoe zorg je ervoor dat klanten weer als mensen worden gezien en hoe draag je bij aan een menswaardige samenleving? Bedrijven zien de enorme uitdagingen van deze tijd onder ogen en buigen zich over mogelijke oplossingen. Het New Financial Forum belicht twee powerevents: het Alternative Finance Festival en het Dive In Festival.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Persoonlijker door digitalisering
 

Het New Financial Magazine stelt in iedere editie een Ambassadeur een aantal vragen over de financiële sector. Ditmaal aan Annemarie Gerritsma van GAPP Marketing.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Zinnige vragen
 

De redactie stelt in iedere editie van het New Financial Magazine vijfentwintig ‘zinnige vragen’ aan een (financieel) dienstverlener die zich in het afgelopen kwartaal positief heeft onderscheiden. Ditmaal Arno Groot Koerkamp, consultant bij Future of Finance.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Ambassadeurs van het New Financial Forum
 

Alle Ambassadeurs van het New Financial Forum op een rij.


Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel




 
© 2019 New Financial Forum   l  Disclaimer  l  Contact