Het New Financial Magazine wil met best practices, schaamteloze ideeën, sprankelende inspiratiebronnen en scherpe visies een bijdrage leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit initiatief van Willem Vreeswijk is als onderdeel van de Stichting New Financial Forum dé exclusieve inspiratiebron van de ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld (www.newfinancialforum.nl).
huidig nummer \\ abonneren \\ archief \\ index \\ zoeken \\ downloads \\ ambassadeurs \\

archief NFM \\

  \ nummer 2011 1 \\   \ nummer 2018 1 \\
  \ nummer 2018 2 \\   \ nummer 2018 3 \\
  \ nummer 2018 4 \\   \ nummer 2012 1 \\
  \ nummer 2012 2 \\   \ nummer 2013 1 \\
  \ nummer 2013 2 \\
  \ nummer 2013 3 \\
  \ nummer 2013 4 \\   \ nummer 2014 1 \\
  \ nummer 2014 2 \\   \ nummer 2014 3 \\
  \ nummer 2015 1 \\   \ nummer 2015 2 \\
  \ nummer 2015 3 \\   \ nummer 2015 4 \\
  \ nummer 2016 1 \\   \ nummer 2016 2 \\
  \ nummer 2016 3 \\   \ nummer 2016 4 \\
  \ nummer 2017 1 \\   \ nummer 2017 2 \\
  \ nummer 2017 3 \\   \ nummer 2017 4 \\
  \ nummer 2019 1 \\   \ nummer 2019 2 \\
  \ nummer 2019 3 \\
 

archief G&D \\

  \ nummer 2010 2 \\   \ nummer 2010 1 \\
  \ nummer 2011 3 \\
 

Nieuwe waarden
 
Wat is de echte waarde van een bedrijf? Wat is de juiste prijs voor een product? Vragen die in de hedendaagse economie steeds belangrijker worden. Veel mensen nemen voetstoots aan dat alleen de balans de waarde van een bedrijf weergeeft. En dat een goede prijs voor een product een betaalbare prijs is, liefst een lage prijs en gekoppeld aan het idee dat je er voor je eigen portemonnee een voordeeltje mee behaalt. Dit is een manier om naar de economie te kijken, maar wel een manier met desastreuze gevolgen.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Sjoerd Laarberg
De parachutesprong als perfect teamwork
 
“Geef zelf het goede voorbeeld, weet dat je het positieve verschil met elkaar maakt, durf fouten te maken en zet ze om in leermomenten, leef je in een ander in en heb vertrouwen”, aldus Sjoerd Laarberg, sinds 12 december 2012 CEO van Allianz in Nederland. Twee keer per jaar viert hij zijn verjaardag: zijn geboortedag begin april en begin mei de dag dat hij de dood in de ogen keek. Laarberg blijft er echter nuchter onder. Hij is sowieso wars van hallelujah-verhalen.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel


Carol Anne Hilton
Een economische gereedschapskist gevuld met essentiële levensvragen
 
“#Indigenomics. Het begon als een nieuw woord op social media en groeide uit tot een grootschalige beweging van mensen, bedrijven en organisaties die bouwen aan een nieuwe Canadese economie, gebaseerd op menselijke waarden, moderne inzichten en met volledige omarming van de waarden, talenten en krachten van de oorspronkelijke bewoners. Deze inclusieve economie heeft een ongelooflijk potentieel in alle opzichten”, aldus Carol Anne Hilton, oprichter van het Indigenomics Institute. “Hoogste tijd voor een nieuw verhaal na 150 jaar culturele genocide.”
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel